رییس جمهوری اكراین از اتحادیه اروپا خواست این كشور را تحقیر نكند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دونتسك در اكراین، این در حالیست كه كی یف با شدیدترین بحران سیاسی در روابط خود با اتحادیه اروپا دست و پنجه نرم می كند.

اكراین در ماه جاری از یك اجلاس اروپایی كه قرار بود پیشاپیش جام قهرمانی فوتبال یورو 2012 برگزار شود، كنار گذاشته شد. بیشتر كشورهایی كه قرار بود در این اجلاس شركت كنند در اعتراض به چگونگی برخورد با 'یولیا تیموشنكو' رهبر مخالف دولت اكراین كه زندانی است، از حضور در آن خودداری كردند.

یانوكوویچ در جریان دیدار از ناحیه صنعتی دونتسك در شرق این كشور كه زبان روسی در آن رایج است، گفت: 'این موضوع كه ما تحقیر نشویم بسیار مهم است.'

وی افزود: 'ما اجازه نخواهیم دادكه چنین چیزی رخ دهد. ماه به هركاری دست زده ایم تا چنین اوضاعی تكرار نشود.'

كمیسیون اتحادیه اروپا همچنین اعلام كرد: همه ماموران عالی رتبه اتحادیه اروپا بازی های فوتبال اروپایی را به میزبانی اوكراین تحریم خواهندكرد و ممكن است وزیران آلمان و دیگر كشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از این تحریم پیروی كنند.

تیموشنكو دشمن سرسخت یانوكوویچ در ماه اكتبر به اتهام سوء استفاده از قدرت در هنگام در دست داشتن مقام نخست وزیری پس از محاكمه ای كه بشدت مورد انتقاد غرب قرار گرفت، به تحمل 7 سال زندان محكوم شد.

یانوكوویچ افزود: اكراین در نگرانی اروپا در باره سرنوشت تیموشنكو شریك است، اما مقام های اروپایی باید از شدت لحن خود بكاهند.

وی افزود: ما از سخنان سیاستمداران خارجی در این باره خشنود نیستیم.

مترجمام**1486**1423





:: برچسب‌ها: سیاتل , ساحل , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: